jeudi 9 août 2012

Bonjour et Bienvenue

Bonjour et bienvenue son mon nouveau blog destiné à vous informer de mes projets et réalisations. Ce blog sera également un lieu pour mettre à jour des recherches et des découvertes.


Je débute en vous invitant à visiter le site du The Cleveland Museum of Art. Barbara Tannebaum, la nouvelle conservateur du département de photographies, y présente sa tout première exposition:
Il s'agit d'une expostion autour de livres crées par les photographes eux-mêmes grâce à Apple ou Blurb et autres moyens.

J'y présente un projet inédit: Polaroïds of War
49 photographies prises à même mon écran de télévison, durant les actualités. D'abord en 1999 durant la guerre du Kosowo. Puis au moment de l'entrée des troupes américaines à Bagdad. Des visages saisis, des larmes, des scènes de guerre pour tenter de comprendre l'incompréhensible. J'ai voulu regarder et réagir afin de lutter contre mon impuissance.


Hello and Welcome to my new blog.
I will be using this blog to let you know about my projects and work, to keep you up do date with my investigations and discoveries.

To begin with, I would like to invite you to visit the Cleveland Museum of Art website where Barabara Tannebaum, the department of photography’s new curator, has put together her inaugural exhibition DIY: Photographers & books. This exhibition comprises photography books made by photographers themselves using Blurb, Apple, and other print-on-demand services. I met her at the Houston Fotofest and my recent book: Polaroïds of War, which will soon be available for purchase through my website, is included in the exhibition.

Polaroïds of War
Forty-nine photographs taken from the daily news on my television screen. First in 1999, during the war in Kosovo. Then at the time of the invasion of Baghdad by American forces. Faces, tears, scenes of war. I tried to comprehend the incomprehensible. I wanted to see, to react, and to find a way to fight my powerlessness.

A new golden age of the photobook has dawned, thanks to digital printing technology and web-based distribution services that allow rapid, inexpensive production of books in quantities from one copy to thousands. This exhibition is the first museum show to focus on the impact of print-on-demand publishing on contemporary photographic practice. Instead of images on the wall, the room is dominated by a long table where a visual banquet of more than 150 photobooks await the visitor. For all of the volumes, touching, reading, and re-reading is encouraged. The books are by regional, national, and international artists.
Cleveland Museum of Art
..............................................................